موارد توضیحی

شهید احمد بابکان:
سکوت بدون فکر غفلت است

شهید احمد بابکان در وصیتنامه خود می نویسد: باید بدانیم که سه چیز انسان را بهشتی و جهنمی‌ می‌کند «تفکر، سکوت و کلام». به گزارش خبرگزاری حیات، احمد بابکان روز دوم فروردین ماه سال ۱۳۳۸ در روستای «گترده» از توابع طالقان در شهرستان ساوجبلاغ در خانواده‌ای مستضعف و مذهبی دیده به جهان گشود. او پس از اتمام دوره دبستان برای ادامه تحصیل به ساوجبلاغ مهاجرت کرد. وی در دوران رژیم ستمشاهی، پخش اعلامیه و نوارهای امام (ره) را به عهده داشت و به همین علت چندین بار توسط ساواک بازداشت شد.

شهید بابکان در تسخیر لانه جاسوسی و تأسیس حزب جمهوری اسلامی نقش ارزنده‌ای ایفا کرد. همزمان با حمله عراق به ایران وارد نهاد مقدس سپاه شد. در سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد که ثمره آن دو پسر می‌باشد.

این شهید بزرگوار همزمان با تحصیل در رشته مدیریت دانشگاه امام حسین (ع) در جبهه‌های حق علیه باطل نیز فعالیت داشت. او پس از دو بار مجروحیت، در سال ۱۳۶۷ در حالیکه فرمانده محورهای عملیاتی جزیره مجنون بود، دچار جراحتهای شدید شیمیایی شد و سرانجام این شیدای بی‌قرار، در شب رحلت حضرت رسول اکرم (ص) در تاریخ 7 مهرماه سال 67 در یکی از بیمارستانهای طالقان به دیدار یار مهربان شتافت.

در بخشی از وصیتنامه این شهید آمده است: باید بدانیم که سه چیز انسان را بهشتی و جهنمی‌ می‌کند: تفکر، سکوت و کلام.

هر نگاهی نیست در او سودی، و هر کلامی‌ کم نیست در آن یاد خداوند، پس او تقوی است و سکوتی که در آن فکر نباشد پس غفلت است، پس خوشا به سعادت کسی که نظر او عبرت است و در سکوتش فکر کردن باشد و حرف زدنش ذکر خدا باشد، گریه کند بر خطایش و مردم از او در امان باشند. (بابت چشم و زبان و ...) و باید بدانیم آنچه امروز ممکن است خدای ناکرده به انقلاب اسلامی‌ ما ضربه بزند فقط هواپرستی‌ها و خودخواهی‌ها و بی عدالتی‌ها خواهد بود.

بکوشید همه تابع حق باشید و از تفرقه‌اندازی‌ها دوری کنید و باید سعی نماییم تا تمامی‌ خواسته‌هایمان را بر خواسته‌های خداوند تبارک و تعالی منطبق گردانیم و همیشه توکل به خداوند و توسل به ائمه (ع) که امکان‌پذیر می‌باشد، داشته باشیم.

/ع.63/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: